TEACHING HISTORY AS AN OBJECT OF PEDAGOGICAL RESEARCH

Авторы

  • Arslon Nafasov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I1Y2025N61

Ключевые слова:

history, teaching methodology, pedagogical research, traditional education, innovative approach, competencies.

Аннотация

This article analyzes the teaching of history, research conducted in this area, and perceptions of history in Uzbekistan, other independent states and countries of the world. Methodology of studying history, methods used to transmit knowledge about events, cultures and civilizations of the past, as well as modern approaches.

Библиографические ссылки

1. Мухамедов Ғ.И, Хўжамқулов У.Н., Тоштемирова С.А. Педагогик таълим инновацион

кластери. -Т.: Университет, 2020. 280 б.;

2. Ya.X.G‘afforov.Tarix o’qitish metodikasi. Т.: Olmaliq kitob business, 2024.

3. Субетто А.И. Онтология и эпистемология компетентностного подхода,

классификация и квалиметрия компетенций / А.И. Субетто. – СПб. – М.: Исслед.

центр проблем качества подготовки специалистов, 2006. – 73 с.

4. Norris N. The trouble with competence // Cambridge Journal of Education, 21(3), 1991. –

331-341. https://doi.org/10.1080/03057649102103071991

Загрузки

Прислана

2025-01-18

Опубликован

2025-01-18

Как цитировать

Nafasov, A. (2025). TEACHING HISTORY AS AN OBJECT OF PEDAGOGICAL RESEARCH. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(1), 443–448. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I1Y2025N61