ДАВЛАТ ХАРИДЛАРИ СОҲАСИДАГИ КОРРУПЦИЯВИЙ ҲУҚУҚБУЗАРЛИККА ҚАРШИ КУРАШДА ФУҚАРОЛИК-ҲУҚУҚИЙ УСУЛЛАРДАН ФОЙДАЛАНИШ ИСТИҚБОЛЛАРИ
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I12Y2024N68Kalit so'zlar
ижтимоий-иқтисодий ривожланиш, аҳолининг турмуш фаровонлиги, ижтимоий ҳимоя, хусусий тадбиркорлик, иқтисодий сиёсат.Annotasiya
Ўзбекистоннинг ижтимоий-иқтисодий ривожланишида аҳолининг турмуш фаровонлигини
таъминлаш, ижтимоий ҳимояга қаратилган хусусий тадбиркорликка асосланган иқтисодий сиёсатни
амалга ошириш муҳим аҳамият касб этади. Бунда давлатнинг бош ислоҳотчи эканлиги ва ушбу вазифани
амалга оширишда давлат жамият ҳаётининг барча соҳаларида ҳуқуқнинг бошқа субъектлари билан фаол
иқтисодий муомалага киришиши лозим бўлади. Бу эса ўз навбатида, давлат эҳтиёжларини
таъминлашнинг энг мақбул ва бугунги бозор муносабатлари талабларига жавоб берадиган
механизмларини ишлаб чиқиш ва самарали ҳуқуқий тартибга солишни тақозо этади. Ҳозирда давлат
эҳтиёжлари – қонун ҳужжатларида белгиланган тартибда аниқланадиган, давлат бюджети ва
молиялашнинг бюджетдан ташқари манбалари ҳисобига таъминланадиган, Ўзбекистон
Республикасининг эҳтиёжларини таъминлашнинг энг мақбул усули, бу – давлат харидлари ҳисобланади.
Manbalar
1. Бурханов У. Давлат хариди. – Т.: infoCOM.UZ МЧЖ нашриёти, 2010. – 10 б.
2. Восеев Ш.О. Давлат харидлари тизимида кичик бизнес иштирокчилари улушини
ошириш муаммолари: 5А240301 – Давлат бошқаруви мутахассислиги бўйича
магистр академик даражасини олиш учун ёзилган дис. – Т.: 2016. – 11 с.
3. Карпун А.Н. Административно-правовой механизм формирования
государственного и муниципального заказа // Электронный вестник Ростовскогосоциально-экономического института. 2015. Выпуск№ 3-4 (июль-декабрь). – 153
с.
4. Бордунова С.А. Правовое регулирование государственных и муниципальных
заказов по аконодательству Российской Федерации: автореф. дис. ... канд. юрид.
наук. -М., 2011. -24 с.
5. (United Nations Commission on International Trade Law) –Халқаро савдо ҳуқуқи
бўйича БМТнинг Комиссияси. 1966 йилда БМТнинг халқаро савдо ҳуқуқини
ягоналаштириш бўйича қарори асосида ташкил этилагн. 36 та давлат
вакилларидан иборат (14 Европа ва бошқа давлатлар, 16 Афро-Осиё ва 6
Лотиноамерикаси давлатлари). Штаб-квартираси Вена шаҳрида жойлашган.
6. Жумамуротова К. Давлат хариди ҳуқуқий асос такомилини талаб этмоқда // Биржа,
2012 йил 21 июнь.
7. Карабанов А.Л., Мелькин С.К. Современные проблемы противодействия
коррупции: уголовно-правовой и криминологический аспекты. М., 2010. С. 156.
8. Ведомости. 2010. № 125(2643). 9 июля.
9. Основания уголовно-правового запрета. Криминализация и декриминализация /
В.Н. Кудрявцев [и др.]. М., 1982. С. 210.
10. Гук Д.В. Вопросы уголовно-правовой квалификации использования «фирм-
однодневок» для хищений денежных средств // Бизнес в законе. 2013. - №1. – С. 52.
11. Сизов В.А. Проблемы выявления и пресечения преступлений, связанных с
незаконным обналичиванием денежных средств и созданием «фирм-однодневок»
// Общественные науки. Право. 2016. № 2 (38). – С. 102.