THE IMPORTANCE OF BILLBOARDS IN IMPLEMENTATION OF ILLOCUTION AND PERLOCUTION IN ADVERTISING (EXAMPLE OF ADVERTISING BANNERS)

Authors

  • Shokhida Atanazarova

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I12Y2024N55

Keywords:

billboard, diffraction, illocution, perlocation of advertising texts, color scheme, composition, potential customers.

Abstract

In this article, we will consider In this article, In English-language advertising dedicated to home services and marketing, the manifestation of illocution, perlocution, as well as the main tasks that they perform in advertising are analyzed.

References

1. Ассел Генри. Маркетинг: принципы и стратегия. – М.:Инфра-М, 1999.-804 с

2. Докторов Б.З. «Реклама и опросы общественного мнения в США: История

зарождения. Судьбы творцов.» -М. ЦСП, 2008

3. Котлер Филип. Основы маркетинга. Краткий курс: Пер. с англ. –СПб.:ООО

«Диалектика», 2019.-496с.

4. Дал Г. Реклама для «чайников» = Advertising For Dummies. — М.: Диалектика, 2006.

— 288 с. — ISBN 0-7645-5377-1.

5. Реклама: [арх. 3 января 2023] / Денисова А. Ю. // Пустырник — Румчерод

[Электронный ресурс]. — 2015. — С. 362. — (Большая российская энциклопедия : [в

35 т.] / гл. ред. Ю. С. Осипов ; 2004—2017, т. 28). — ISBN 978-5-85270-365-1.

6. Джоунс Д. Ф. Рекламный бизнес: деятельность рекламных агентств, создание

рекламы, медиа-планирование, интегрированные коммуникации = The Advertising

Business: Operations, Creativity, Media Planning, Integrated Communications. — М.:

Вильямс, 2005. — 784 с. — ISBN 0-7619-1239-8.

7. https://www.servantsuniversity.com/speech-act-theory-locution-illocution-andperlocution/

8. Серль Дж. Р. Классификация иллокутивных актов. В кн.: Новое в зарубежной

лингвистике: Вып. 17. Теория речевых актов. Сборник. Пер. с англ./Сост. И вступ. ст.

И.М.Кобозевой и В.3.Демьянкова. Общ. ред. Б.Ю.Городецкого. ̶ М.: Прогресс, 1986. ̶

424 с. ̶ С.170.

9. https://perevodovedcheskiy.academic.ru/1168/%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BB

%D0%BE%D0%BA%D1%83%D1%86%D0%B8%D1%8F

10. https://ru.wiktionary.org/wiki/%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BB%D0%BE%D0%

BA%D1%83%D1%86%D0%B8%D1%8F

11. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%B2%D0%B

E%D0%B9_%D0%B0%D0%BA%D1%82

12. https://ru.wiktionary.org/wiki/%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BB%D0%BE%D0%

BA%D1%83%D1%86%D0%B8%D1%8F

13. Остин Дж.Л. Слово как действие // НЗЛ. Вып. XVII. Теория речевых жанров. ‒ М.,

1986.

Submitted

2024-12-21

Published

2024-12-22

How to Cite

Atanazarova, S. (2024). THE IMPORTANCE OF BILLBOARDS IN IMPLEMENTATION OF ILLOCUTION AND PERLOCUTION IN ADVERTISING (EXAMPLE OF ADVERTISING BANNERS). Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(12), 349–353. https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I12Y2024N55