WORK TO INCREASE THE EFFECTIVENESS OF PHYSICS TRAINING IN HIGHER MILITARY EDUCATION BASED ON MOBILE APPLICATIONS AND ELEMENTS OF ROBOTICS
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I10Y2024N34Keywords:
elements of robotics, educational technology, the study of physics, robotics in teaching and physical practice, training modules in robotics, educational projects in robotics.Abstract
This article highlights the work done to improve the efficiency of teaching physics in higher military education based on mobile applications and elements of robotics.
References
Пузырная Е.В., Пророкова А.А. Методические аспекты внедрения основ робототехники в образовательный процесс. [Электронный ресурс] Режим доступа URL: http://robot.edu54.ru/ publications/105/
2. Параскевов А.В. Левченко А.В. Современная робо-тотехника в России: реалии и перспективы // Поли-тематический сетевой электронный научный жур-нал Кубанского государственного аграрного уни-верситета. 20l4. № l04(l0). URL: http://ej.kubagro.ru/20l4/l0/pdf/ll6.pdf.
3. Тузикова И.В. Изучение робототехники – путь к инженерным специальностям [Текст] / И. В. Тузи-кова // Школа и производство. – 2013. – №5. – С. 45-47.
4. Василенко Н.В. Никитан, К.Д. Пономарёв В.П. Смолин А.Ю. Основы робототехники – Томск: МГП «РАСКО», 1993. – 470 с.
5. Гребнёва Д.М. Изучение элементов робототехники в базовом курсе информатики [Электронный ре-сурс]: http://festival.1september.ru/articles/623491.
6. Белиовская Л.Г. Система LEGO Mindstorms NXT в современном физическом эксперименте. URL: http://www.ros-group.ru/content/ data/store/images/f_4404_28202_1.pdf (дата обращения: 10.11.2014).
7. Ершов М.Г. Проектирование учебных модулей для школьного физического практикума с применением учебных наборов по образовательной робототехнике / Д.А. Антонова, А.Ю. Дерюшев, М.Г. Ершов, О.Н. Чурилов // Вестник ПГПУ. Серия «ИКТ в образовании». – 2014. – вып.10. – С. 154 -165.
8. Данчук И.И. Методическая подготовка в вузе как фактор профессионально-педагогического становления будущего учителя технологии. Новосибирск, 2016. 104 с.