BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARINING ADABIY-NUTQIY KOMPETENSIYALARINI SHAKLLANTIRISH VA TASHXISLASHNING ASOSIY MEZONLARINI ANIQLASH
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I10Y2024N33Kalit so'zlar
PISA, PIRLS, grafika, grafik belgi, fonema, til vositalari, nutq, baholash me’zon, metodik talablar.Annotasiya
O‘zbekistonda davlat hamda jamiyat ahamiyatiga molik dolzarb masalalar bilan bir qatorda, taʼlim sifatini oshirish va xalqaro baholash jarayonlariga munosib tayyorgarlik koʻrish masalasiga alohida eʼtibor qaratib kelinmoqda. O‘quvchilarining adabiy-nutqiy kompetensiyalarini shakllantirish, uni tarkib toptirish, kengaytirish va rivojlantirish muhim jarayonga aylandi. Shu bilan birga uni qay darajada ekanini aniqlagan holda o‘quvchilarning bilim darajasini baholash, sinovlarga tayyorlash va monitoring qilishning “Milliy dasturi”ni yaratish hozirgi kun talabiga mos keladi. Ushbu maqolada shu haqida so‘z yuritiladi.
Manbalar
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Xalq ta’limi tizimida ta’lim sifatini baholash sohasidagi xalqaro tadqiqotlarni tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2018-yil 8-dekabrdagi 997-sonli qarori.
2. OECD (2024), PISA 2022 Results (Volume III): Creative Minds, Creative Schools, PISA, OECD Publishing, Paris.
3. Karima Qosimova, Safo Matchonov, Xolida G‘ulomova, Sharofat Yo‘ldosheva, Sharofjon Sariyev. “Ona tili o‘qitish metodikasi”. Toshkent “NOSHIR” nashriyoti. 2009.
4. B.X.Xodjayev. “Umumiy pedagogika nazariyasi va amaliyoti”. “Sano-standart” nashriyoti Toshkent. 2017.
5. Assessing Reading, Mathematics and Scientific Literacy: A framework for PISA 2022. OECD, 2022
Elektron manbalar:
1. O‘zbekiston Respublikasi Qonunchilik ma'lumotlari milliy ba’zasi: https://lex.uz/uz/docs/-5841063
2. http://universalpublishings.com/index.php/jusr/article/view/618
3. http://universalpublishings.com/index.php/jusr/article/view/