IQTIDORLI O‘QUVCHILARNING KREATIV FIKRLASH KOMPETENTLIGINI RIVOJLANTIRISHNI IJTIMOIY–PEDAGOGIK QO'LLAB–QUVVATLASH
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SP1342V3I11Y2023N65Kalit so'zlar
iqtidor, qobiliyat, iqtidorli o’quvchilar, ўқувчиlar, kreativlik, kreativ qobiliyat, kreativ salohiyat, ijtimoiy–pedagogik yordam, pedagogik sharoitlar.Annotasiya
Maqola iqtidorli o‘quvchilarning kreativ fikrlash kompetentligini rivojlantirishni ijtimoiy–pedagogik qo'llab–quvvatlash uchun sharoit yaratishning dolzarb muammolaridan biriga bag'ishlangan. "Iqtidorlilik", "kreativlik", "iqtidorli o’quvchilar", "kreativ fikrlovchi o’quvchilar", "ijtimoiy–pedagogik yordam" tushunchalarining mohiyati ochib berilgan. Shuningdek, maqolada o‘quvchilarning kreativ fikrlash kompetentligini rivojlantirishni qo'llab–quvvatlashning maqsadlari, asosiy shartlari, vazifalari, amalga oshirish bosqichlari, mazmuni ko'rib chiqiladi. O‘quvchilarning kreativ fikrlash kompetentligini rivojlantirishni samarali ijtimoiy–pedagogik qo‘llab–quvvatlash bo‘yicha belgilagan shart–sharoitlarni amalga oshirish maqsadida ularda kreativni rivojlantirish uchun “ixtisoslashgan” faoliyatni tashkil etishning asosiy shakllari va usullari tanlab olindi.
Manbalar
Renzulli J. S. The three–ring conception of giftedness : A developmental model for promoting creative productivity / In R. J. Sternberg & J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of Giftedness, 2005. – Рp. 246–279. – New York : Cambridge University Press.
Монкс Ф., Ипенбург И. Одаренные дети [Текст] / Ф. Монкс, И. Ипенбург. – Когито–Центр, 2014. – 132 с
Роджерс К. Клиенто–центрированная терапия [Текст] : пер. с англ. / К. Роджерс. – М. : Рефлбук. – К. : Ваклер, 1997. – 320 с.
Матюшкин А. М. Концепция творческой одаренности. Вопросы психологии. 1989. № 6. С. 29–33.
Зиёева Д.К. Талабаларда креатив тафаккурни шакллантиришнинг педагогик асослари// Педагогические и лингвопсихологические особенности развития, формирования и становления личности врача, сборник тезисов Международной конференции, Самарканд, 2021 г. 198– 199 стр.
Моляко В. О. Психологічна теорія творчості // Социс–Прес. 2004. № 6. С. 5–9
Sternberg R.J. Creativity from Start to Finish: A «Straight–A» Model of Creative Process and Its Relation to Intelligence // Journal of Creative Behavior. 2020. Vol. 54. № 2. P. 229—241. DOI:10.1002/jocb.223
Guilford J.P. Creativity / American Psycholo gist. 1950. №5. 5.
Шпак О. Соціально–педагогічний супровід у системі адаптації молодого вчителя. Молодь і ринок. 2005. №5 (15). С. 5–10.
Курагина Г.С. Социально–педагогическое сопровождение подростка из многодетной семьи: Автореф. дис. на соиск. уч. степ. кандидата пед. наук. – СПб, 2005
Шульга Е.Н. Философия креативности: важнейшие веки изучения творчества // Философия творчества. Ежегодник. М., 2016. Вып. 2.
Кузнецова М.А. Творчество как социокультурный феномен // Вестник Ярославского гос.ун–та им. П.Г.Демидова. Сер. Гуманит. науки. 2011. No1(15). Электронная версия: www.culturalnet.ru/main/getfile/2510